• slide

Organisatie

De 260 lokale groepen, de 43 nationale groepen en het internationale bestuur van ELSA worden geheel gemanaged door studenten. Het netwerk bestaat uit studenten en recentelijk afgestudeerden die geïnteresseerd zijn in academische en persoonlijke excellentie naast hun universitaire studie. Elke groep beschikt over zijn eigen plan van aanpak dat aansluit op de algemene doelstellingen van de vereniging. Ze werven en trainen hun vrijwilligers en promoten ELSA aan de academische en zakelijke gemeenschap. In combinatie met het universitaire curriculum, bereidt ELSA haar leden voor op een toekomst in het professionele leven, in het bijzonder wanneer zij (gaan) werken in een internationale omgeving.

Het internationale bestuur

Het internationale bestuur is het hoogste uitvoerende lichaam van de vereniging. De zeven leden van het bestuur worden gekozen op de Spring Council Meeting voor een periode van één jaar. Het Internationale Bestuur bestaat uit een President, een Secretary General, een Treasurer, een Vice President Marketing, een Vice President Academic Activities, een Vice President Seminars and Conferences en een Vice President Student Trainee Exchange Programme. Het bestuur is verantwoordelijk voor algehele coördinatie van de vereniging. Dit houdt steun aan de lokale en nationale groepen in en het verzamelen en distribueren van informatie over het netwerk om te verzekeren dat er zoveel mogelijk wordt geparticipeerd aan alle evenementen. Daarnaast zorgt het Internationale Bestuur voor de ontwikkeling en coördinatie van de samenwerking met verschillende organisaties en instituties, overheden, advocatenkantoren en ondernemingen in Europa. De leden vervullen fulltime hun functie bij de internationale instellingen in Brussel op vrijwillige basis.